2005-01-14

Tävling - vad vet du om företagandet i Sverige?

Myter och förutfattade meningar har vi var och en. Även om vi inte vill erkänna det. Nutek sammanställer statistik löpande och det är mycket intressant att jämföra sina egna förutfattade meningar mot hur det ser ut i verkligheten.

Jag utlyser därför en tävling. Den som först svarar rätt på alla frågor kommer jag att skicka en trisslott till!

Den statisik som jag efterfrågar är från Nuteks skrift "Kvinnors och mäns företagande".

1. Hur många procent av alla företag i Sverige har färre än 50 anställda?
2. Hur många procent är soloföretag? (dvs ensamföretagare)
3. Hur stor andel av alla företagare i Sverige är kvinnor?
4. Är det kvinnliga eller manliga företagare som har högst utbildning?
5. Är det kvinnliga eller manliga företagare som vill att företaget ska växa?
6. Är det kvinnliga eller manliga företagare som ser störst hinder för tillväxt?
7. Hur många procent fler av de manliga företagarna hade över 10% ökning av omsättningen under perioden 1998 till 2001?
8. Hur många procent fler av de manliga företagarna hade en ökning av sysselsättningen under 1998 till 2001?

Lycka till!

2 Gamla kommentarer (före Haloscan):

Anonymous Anonym skriver...

Det här var intressanta siffror (jag skickar mitt tävlingsbidrag via mejl och hoppas på tur!). Jag trodde att det var många fler stora företag i Sverige. Blev du själv förvånad över något i sammanställningen?

7:50 em  
Blogger Anette Blomqvist skriver...

Jodå, trots att jag jobbar med kvinnors företagande var det faktiskt siffror som fick mig att småle. Glatt alltså! Jag ser fram emot dina svar.

11:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka