2005-10-03

Den långa svansens företagsamhet

På en av mina absoluta favoritbloggar Matälskaren kan man läsa om mat så att snålvattnet bubblar i munnen. Jag lär mig alltid något nytt om matlagning och har fått upp ögonen (eller snarare läppen) för GOD mat.

Lisa skriver om den långa svansen och idag är det en aktion i Stockholm. Företagsamma matnördar gynnar gemensamt en fransmannen som erbjuder alternativ till de stora grossisterna och som ser till att matälskare kan hitta god mat.

Jag har mer och mer börjat önska mig lokalt producerad mat och vill därför gärna gynna de företagsamma bönder som gått samman och säljer kött från gårdar runtomkring där jag bor. Samtidigt som jag kan äta kött som jag vet var den kommer ifrån, så har mularna sett till att hålla landskapet öppet där jag bor.

Kan du inte bli en del av Matälskarens svans idag - varför inte göra en egen där du bor. Gynna någon lokal företagssam handlare och upptäck t ex allt spännande som finns i en liten butik med orientalisk mat.