2005-10-22

Grönska som grönska?

I nästan en vecka har jag legat i sängen med 40 graders feber. Ni vet hur det kan snurra i huvudet då. Man halvdåsar och en tanke snurrar och snurrar i evigheter.

Jag har en TV i sovrummet. Ja, jag vet att det dödar ett och annat. Men nu i min feberdimma uppsnappade jag att dom pratade om Costa Ricas djungel och hur exotiskt det är. OK. När det hade snurrat några varv i min sjuka skalle handlade det om Kosta Rika Skog. Exotiskt boende mitt i urskogen bland grantoppar och kottar. Inte en levande själ, bara älgar och knott. Man måste ha mosquitonät precis som i djungeln...

Vore inte det lika exotiskt som att åka till Costa Ricas djungler? Inte för svenskar förstås, men japaner och alla andra som har ekonomi och intresse för resor och udda upplevelser.

Jag har ett helt skogshotellkomplex i skallen. Nu behövs det arkitekter, pengar och kunder! Anyone out there?