2004-12-15

Om Entreprenörsbloggen

Hej!
Nuteks entreprenörskapsbarometer 2004 visar att 57 procent av Sveriges befolkning (18-70 år) kan tänka sig att bli företagare. Men bara 27 procent föredrar att vara företagare om det ställs emot att vara anställd. Varför? I många andra länder, till exempel USA är det helt andra siffror.

Vi är många som jobbar på olika sätt med att få företag att utvecklas, och att få fler att starta företag. Själv jobbar jag på ALMI Företagspartner, och jag brinner för de här frågorna. Jag vet att det finns många fler eldsjälar där ute också! Jag har tänkt att den här bloggen ska handla om det som vi går och funderar på dagligen. Men det kan bli annat också. Vi får se var det landar. Det kan nog bli både personliga reflektioner, intressanta länkar och annat. Kom gärna med tips på innehåll!

Du är välkommen att höra av dig till mig på asa.hovrell[snabel-a]almi.se! Naturligtvis kan du också kommentera direkt här i bloggen.

/Åsa

P.S. Min kollega Anette Blomqvist kommer också att skriva i den här bloggen!

2 Gamla kommentarer (före Haloscan):

Anonymous Anonym skriver...

Jag tycker att en länk till det fantastiska nätverket euroinfo.se skulle passa bra på Din sida
Hälsningar
Ulla

10:52 fm  
Blogger Åsa Hovrell skriver...

Nu har jag fixat en länk till Euro Info Centre!

11:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka