2005-01-03

Jag fick ett mejl från Ben Casnocha ...

Jag har tidigare skrivit om Ben Casnocha som är 16 år och som har drivit företag i fyra. En av fördelarna med Internet är ju att man lätt kan få kontakt med människor som man kanske inte annars hade råkat på. Eftersom Ben bor i San Fransisco och jag i Småland så är väl sannolikheten att vi skulle träffas inte så stor. Men efter mitt förra inlägg mejlade jag till Ben och frågade varför han blev entreprenör. Så här svarar han:
"To answer your question, I would say the main thing that made me an entrepreneur was probably a little genetic and then the synthesis of all my interests. When I was very young I would try to sell things and think business. Neither of my parents are entrepreneurs - both, in fact, are lawyers. My interests include journalism, media, government, politics, and business. As an entrepreneur you can combine all these interests into a venture that makes work very fulfilling."
Även om Ben har en annan bakgrund så får mig svaret att tänka på vår egen småländske urentreprenör Ingvar Kamprad som började med att cykla runt till grannarna och sälja tändstickor och blyertspennor ...

0 Gamla kommentarer (före Haloscan):

Skicka en kommentar

<< Tillbaka